7 Temmuz 2022 Perşembe

4 . Her Sır Günü Geldiğinde Aşikar Olur


    Bu cinsel ilişkinin  ardından geçen 23 sene sonra öğrendiğim gerçekle biyolojik annemin ve babamın gerçekte bu insanlar olduğunu kaldığım yurt müdüründen öğrendim. O bu ilişkiye yakından tanık değildi. Ama detaylarını bir şekilde gazetelerden ve yaptığı araştırmalarla öğrenmişti.

    Dönemin en gözde bakanlarından ve evli olan biri asistanı ile aşk yaşamıştı. Bu olayın ifşa edilmemesi için bakan imtiyazlarını kullanmıştı. Ve neticesinde toplumun yasakladığı seksüel bir ilişki ve geride bir günah meyvesi olaraksa beni bırakmışlardı. Küçük bir ayrıntı olan ben ayrıntısına kadar düşünülmüştüm. Önce kürtaja başvurulmuş, fakat kürtaj zamanı için gerekli olan maksimum süre olan 4,5 ay çoktan geçildiğinden annem beni mecburen doğurmak zorunda kalmıştı. Doğum sonrasındaysa liseyi bitirinceye kadar kaldığım yurda bırakılmıştım.

    Kurum müdürü olan Ahmet Ataman'a en ince ayrıntıya kadar durum Levent Bey tarafından anlatılmıştı. Ve para ile bu gerçeği saklaması istenmişti. Ahmet amcaysa bu parayı benim eğitimlerimde kullanmak üzere alabileceğini yoksa bu parayı kabul etmeyeceğini söylemiş. Bütün her şey konuşulup bir karara varıldıktan sonra bu yurtta gerçekleri bilmeden kadere terk edilmişim.

    Yıllar sonra bu gerçeği kurum müdürü olan Ahmet amcanın bizzat kendi ağzında öğrendiğimde; aslında bir okul bahçesinde terk edilen bir çocuk değil de; bir zevk uğruna heba edilen bir insan olduğumu kavradım. O anda içimi tarifi imkansız bir intikam duygusu sarmıştı.

    Ahmet amca sözlerine devam ettiğinde bu intikam duygusu ikiye katlanmıştı.

    Biyolojik babam olan Levent Bey maddi yardımlarda bulunarak şimdiye kadar hep Ahmet amca vasıtası ile bana yardımcı olmuştu. Ama annemin sonunu da onun getirdiğini söylüyordu Ahmet amca.

    Benim doğmamdan yaklaşık üç hafta sonra sokak ortasında bir arabanın kendisine çarpıp kaçması ile oracıkta can vermişti.

    Gazetelerin üçüncü sayfa ilanlarında küçük bir haber olarak yer verilmişti. Ahmet amca onu da saklamıştı benimle ilgili özel dosya da:

    Babam olan Levent beyin yaptığı aylık yardımları, benimle ilgili Ahmet Bey'den 6 ayda bir düzenli rapor aldığını ve benimle ilgili tüm şahsi şeyler bu dosyadaydı. Tabii ki: annemin ölüm haberinin bulunduğu 6 Ağustos 1981 tarihli gazete kupürü de.

    Hayatımla ilgili bütün olanı biteni dinledikten sonra şahsi dosyamdan bir fotokopi alıp alamayacağımı sordum Ahmet amcaya.

    Normalde böyle bir şeye müsaade etmediğini ama beni ölen oğlunun yerine koyduğundan ve çok sevdiğinden bu seferlik böyle bir şeye izin vereceğini söyledi ve bunun aramızda kalacağını dair söz verdi.

    Şahsi dosyamı bina içinde bulunan fotokopi makinesinde çoğalttıktan  sonra Ahmet  amcaya  teşekkür  edip yanından ayrıldım.

    Dışarı çıktığımda karlı bir Şubat ayı bana merhaba diyordu bütün soğukluğuyla. Ama bütün mevsimlere alışmıştım bu yapayalnız duvarların ardında tek başıma. 

    Yol üstünde duvara yaslanıp şöyle dosyayı alıp biraz inceledim. Levent Bey annemle ilişki yaşadığında evliymiş. Yani bekarlık zamanında yaşanmış geçici bir heves değil. Evliyken yapılmış küçük bir kaçamakmış aslında. Ama sonu iyi hesaplanmadığı için kendisine bayağı sorun çıkarmış bu ilişki.

    Asıl evliliğinde eşi Gülen hanım; ülkenin önde gelen kalp cerrahlarından biriymiş, kızı İdil ise; şu aralar yıldızı parlayan genç bir piyanist olarak başarıyla ilerliyormuş müzik kariyerinde. Oğlu Barış ise; ulusal bir gazete de köşe yazarlığı yapıyormuş. O babası, annesi ve kız kardeşi kadar başarılı değilmiş özel dosyamda Ahmet amcanın aldığı nota göre. Buna gerek duymuyormuş. Sadece kendini tatmin etmek için öylesine yazıyormuş bu gazete de ve gazetecilik sıfatını gayet iyi kullanıyormuş gittiği her mekanda. Yakında da; piyasaya bir kitabı çıkacakmış. İsmiyse; Düşler ve Gerçekler'miş.

    Bana ne kadar da uyuyor aslında bu kitap adı. Alıp mutlaka okumalıyım. En azından düşmanlarımın iç dünyasını daha yakından takip ve tanıma şansına erişebilirim.

    Ve almak istediğim intikam duygusu böylece ikiye katlanmıştı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yap: