19 Nisan 2012 Perşembe

Mutluluk Nedir Dediğimizde?


    Hayatımızda o kadar çok olgu ve uğraşmamız gereken o kadar durum var ki. Bazen mutluluğun sadece mutluluk kelimesi ile var olan ve ulaşılması çok güç bir haleti ruhiye olduğuna inanırız.

    Halbuki: çocukluğumuzda ne kadar safça yaşadığımızı ve onların ne kadar kıymetli olduğunu her insan en azından bir kerecik olsun düşünmüştür. Ben çocukluğu insan ömrünün kayıp cenneti sayıyorum. Mutluluğun büyük bölümünün orada kaldığına ve oradan çok şeyler alıp hayatımıza katabileceğimize inanıyorum.

    Ünlü düşünürler ve filozoflar ne demiş diye biraz kafa yordum. Bakalım ne demişler mutluluk üzerine?

    Arthur Schopenhauer "mutluluk" kavramına başka bir açısı ile şöyle yaklaşıyor. Ve şöyle bir cümle kuruyor kendince: Mutlu bir hayat olanaksızdır; insanın başarabileceği en iyi şey kahramanca bir hayattır.

    La Rochefoucauld ise: İnsanların mutlulukları ya da mutsuzlukları, kaderin olduğu kadar da karakterlerinin eserinin olduğunu söylüyor.

    Ben uzun soluklu olarak insanın mutluluğu yaşamayacağına inanıyorum. Ama huzurla desteklenmiş bir hayat stilinin en büyük olduğunu hep düşünmüşümdür. Hayatın angaryası arasında kendinize ayırabileceğiniz 1 saat bile size hatırlatacakları, düşündürecekleri ve o an ki: ruh hali ile yaşayacaklarınız hayata daha farklı yaklaşmanıza neden olacaktır.

    Bir kitap okudum hayatım değişti. diyen insanlar var.
    
    Bu işte kendimi buldum -huzurluyum. diyenler.

    Temelinde hepsi bir arayış. Nedeni ise: insanın kendini mutlu etme çabası...

    Örnekleri çoğaltmak mümkün. Sizin mutluluğu nerede aradığınıız önemli. Kimileri evlilik de bulur. Kimileri iş hayatında. Kimileri hobilerinde. Kimileri ise: uzun yollara atarak macera da arar mutluluğu.

   Mutluluk durmaksızın akan zaman içerisinde olay ve olgulara göre kendimizi iyi hissettiğimiz genel bir durum olarak görüyorum ben. Hayat içerisinde o kadar çok değişken var ki: insanlarında mutluluğa bakışı değişebiliyor.

    Mutluluk nedir dediğimizde? diye bir başlık atıp buna bir cevap bulmaya çalıştım.

    Bana sorarsanız yaşadığınız anın dolu dolu ve istedğiniz gibi geçmesidir mutluluk.

    Sizce peki mutluluk nedir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yap: